maandag 1 november 2010

Verjaardagskaart


Voor de eerste verjaardag van Michiel, heb ik onderstaande verjaardagskaart gemaakt.
Hiervoor heb ik een gele kaart gemaakt met daarop een 3D afbeelding "Little Pooh".



De 3D afbeelding heb ik bovenop een blauwe achtergrond gekleefd. Dit is een rechthoek geknipt uit blauw kaartkarton, om alles wat speelser te maken heb ik de randen geknipt met een figuurschaar met "boogjes" motief.


Aan de rechterkant van de kaart heb ik vervolgens een zelfgemaakt tekstlabel geplakt. Hiervoor heb ik met een viltstift stipjes gezet om zo de "Jij bent jarig" tekst te maken. De tekst heb ik dan uitgeknipt en op blauw kaartkarton geplakt. Vervolgens heb ik dit nogmaals uitgeknipt met een rand van +/- 2 mm.

Om de ruimte rechts onderaan op de kaart te vullen, heb ik een lieveheersbeest-label gemaakt. Ook door met een viltstift puntjes te zetten en zo het lieveheersbeest te tekenen.
Dit is uitgeknipt met de figuurschaar, gaatje ingeknipt en vastgemaakt met een stukje suede veter.
De tekst heb ik vervolgens met foampads vastgezet over de plek waar ik de veter op de kaart heb gelijmd.